Om forfatteren

Mark Grimshaw-Aagaard

Professor, Institut for Kommunikation og Psykologi, Aalborg Universitet

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Hvordan påvirker ultralyd vores miljø?

Vi drømmer om grønne byer med masser af biodiversitet. Men jager vi dyrene væk og hæmmer planter med den stigende ultralyd i byerne?

Hvad er virkningen af menneskelig ultralydsproduktion på ikke-menneskelige arter, og hvordan kan denne ultralydsforurening potentielt forstyrre vores bestræbelser på at skabe grønne byområder? (Illustration: Midjourney / Lea Pilsborg)

Illustration af grøn by

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts