Om forfatteren

Catherine Jex

Redaktør af ScienceNordic

Jeg er videnskabsjournalist med speciale i geovidenskab og klimaændringer.
Før jeg blev journalist var jeg paleoklimatolog med 10 års erfaring i forskning inden for fortidens klima. Jeg var specielt interesseret i at indsamle data over regnfald, temperatur og atmosfæriske trykfelter ved hjælp af stalagmitter fra grotter.

Jeg har også dyppet mine tæer i grundvandsforskning i et forsøg på at forstå, hvordan vand bevæger sig og er opmagasineret i undergrunden.
Jeg er en passioneret fan af videnskab generelt og specielt i at kommunikere de spændende historier, som forskere er nødt til at fortælle - både til deres forskerkollegaer og til et bredere publikum.

Spørg Videnskaben er Videnskab.dk’s læserbrevkasse. Her kan du stille spørgsmål til forskerne om alskens emner - lige fra sjove bynavne og prutter til kvantecomputere og livets oprindelse. Du kan spørge om alt, men vi elsker især de lidt skøre spørgsmål, der er opstået på baggrund af en nysgerrig undren. Vi vælger de bedste spørgsmål og kvitterer med en Videnskab.dk-T-shirt. Indsend dit spørgsmål i formularen herunder, eller send det via mail til: sv@videnskab.dk

Hvem laver den bedste vejrudsigt?

Er der overhovedet nogen forskel på, om du får du din vejrudsigt fra en app eller fra et anerkendt meteorologisk institut?

verjudsigt den bedste vejrudsigt weather