Om forfatteren

Karen Angeliki Krogfelt

Professor (mso), molekylær- og medicinalbiologi, tilknyttet PandemiX Center, Institut for Naturvidenskab og Miljø, Roskilde Universitet.
Forsker i infektionssygdomme, især mikroorganismers evne til at forårsage sygdom, samt værtens forsvarsmekanismer.

Mette Frimodt Hansen

Ph.d.-studerende, molekylær- og medicinalbiologi, Institut for Naturvidenskab og Miljø, Roskilde Universitet

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Er du forsker, og vil du gerne formidle populært til den brede befolkning, kan du også blive skribent. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet, Arctic Hub og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Flåtbid: Disse sygdomme kan du få

Både forår, sommer og efterår kan du møde flåter på jagt efter blod – men langt fra alle flåtbid er farlige.

flåter tæger forskel borrelia sygdom forskning videnskab dk