Om forfatteren

Etienne Farcot

Lektor, Matematik, University of Nottingham

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Er du forsker, og vil du gerne formidle populært til den brede befolkning, kan du også blive skribent. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet, Arctic Hub og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Matematikere knækker gåden om, hvorfor blomkål ser så underlige ud

Naturen er forbløffende kompleks, og denne artikel kommer formentlig til at ændre dit syn på blomkål.

Blomkål matematik fraktal Arabidopsis thaliana selvsimilaritet romanescoblomkål gener planter blomsterFem spiralformede ur med lignende blomster på en blomkål. Etienne Farcot