Om forfatteren

Mads Goddiksen

Postdoc ved Institut for Fødevare og Ressourceøkonomi, Københavns Universitet

Mads Paludan Goddiksen

Mads P. Goddiksen har været adjunkt ved Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi siden 2017. Han har en kandidatgrad i filosofi og fysik og en ph.d. i videnskabsstudier (videnskabsfilosofi).

Mikkel Willum Johansen

Lektor ved Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet

Mikkel Willum Johansen er lektor ved Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet.
Hans primære forskningsområde er matematikkens videnskabsteori, hvor han bl.a. i 2014 i samarbejde med Henrik Kragh Sørensen (AU) udgav bogen Invitation til Matematikkens Videnskabsteori.
Mikkel Willum Johansen beskæftiger sig desuden med generel videnskabsteori, specielt emner om redelighed og god videnskabelig praksis.

Peter Sandøe

Professor, Institut for Veterinær og Husdyrvidenskab, Københavns Universitet

Peter Sandøe

Peter Sandøe er professor ved Institut for Veterinær og Husdyrvidenskab på Københavns Universitet.
Se de Videnskab.dk- og Forskerzonen-artikler, han har medvirket i her.
Læs mere om Peters forskingspublikationer m.v. på hans profil på Københavns Universitet.

Forskerne formidler

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Bachelorstuderende har svært ved at finde grænsen mellem snyd og god praksis

Mange bachelorstuderende savner viden om, hvad der er god akademisk praksis, hvad der er snyd, og hvad der ligger i gråzonen.

En gruppe studerende sidder og arbejder og griner

Hvornår og hvordan må man benytte teknologier som ChatGPT? Hvornår må man kassere data fra et eksperiment, der er gået galt? Nyt studie peger på, at studerende desværre ikke er klædt særligt godt på til at håndtere den slags spørgsmål. (Foto: Canva / Videnskab.dk) 

Annonce:

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts