Ny, vild hypotese: Aliens har måske besøgt Jorden for 10 millioner år siden
mælkevejen rummet galakser aliens

Er vi virkelig den eneste levende civilisation i Mælkevejen? Måske ikke, lyder det fra forskere. (Foto: Shutterstock).

10 september 2019

Der kan være fremmede civilisationer i Mælkevejen - vi ved det bare ikke, for de har ikke besøgt os i 10 millioner år.

Sådan lyder en vild hypotese, der netop er blevet fremlagt i et nyt studie.

Det skriver Business Insider.

Det nye studie antyder, at aliens fra andre civilisationer i rummet måske blot venter med at udforske galaksen, da de forsøger at udnytte stjernernes bevægelse til at transportere sig i rummet:

Stjerner og planeterne omkring dem kredser rundt i galaksen på forskellige 'stier' i forskellige hastigheder, og de passerer lejlighedsvist hinanden.

Ifølge forskerne af det nye studie kan eventuelle aliens derfor bare vente på, at deres destination kommer nærmere af sig selv.

Hvis det er tilfældet, vil det tage rigtig lang tid for civilisationer at besøge andre planeter.

Måske har de ikke nået os endnu - og hvis de har, var det måske for lang tid siden, før mennesket var udviklet, antyder forskerne i undersøgelsen.