Om forfatteren

Hvorfor gør foråret os så kåde og glade?

Når forårssolen rigtig begynder at varme, bliver vi mere veloplagte, glade og sociale. Hvorfor - og skyldes det hormoner eller psykologi?

En kvinde med langt rødt hår, iført en lyseblå skjorte, står udendørs og griner glad ved siden af et træ, med grønt græs og træer i den slørede baggrund.

Når forårslyset vender tilbage, falder søvnbehovet, mens vitaliteten og humøret stiger, vi spiser mindre slik og kager, og det bliver lettere at tabe sig. Men forskerne er uenige om årsagen bag. (Foto: Shutterstock)

Annonce: