Om forfatteren

Sybille Hildebrandt

Journalist

Ansat som journalist på videnskab.dk april 2008 - april 2013. Cand. scient. i fysik og astronomi 1997, Den Journalistiske Tillæggsuddanelse fra DJH 1995.Inden jeg kom på videnskab.dk i april 2008 arbejdede jeg som redaktionssekretær på Ingeniøren, og før det på Illustreret Videnskab, hvor jeg har været en længere årrække. Mit første job efter endt udddannelse var som konsulent for UNI-C i Århus.Mine primære fokusområder:Forskningspolitik (Undervisning, H-index. peer review, bibliometri, forskningsmetoder, didaktik). Naturvidenskab (Klima, astronomi, rumfart, teknologi, it, kemi, fysik, biologi og geologi.)Medicin (Lægemiddelforskning, sygdomme, sundhed, behandling)Jeg kan dog også finde på at skrive artikler inden for humaniora, typisk inden for områderne arkæologi, historie, musik, psykologi og antropologi.Se Videnskab.dks redaktion

Hær af edderkoppe-robotter udforsker vulkan

NASA har udviklet en hær af små robotter, der kan kravle ned i en aktiv vulkan og udforske dens glødende indre. Robotterne kan udveksle data med hinanden og med satellitter.

En helikopter sænker en hær af edderkoppe-robotter ned i krateret på St. Helens. (Foto: USGS/Dan Dzurisin)