Om forfatteren

Andreas Lieberoth

ph.d., Lektor, Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet

Forsker i lærings og spils psykologiske egenskaber med hjælp fra neurovidenskab, mediepsykologi og andre fagkrydsninger.
Spildesigner når der er tid.
Jeg arbejder med spil der er designet til kommunikation, læring, motivation og forskning.
Mine cases sværmer om den måde spillene bevæger sig væk fra skærmmediet, og ud i den fysiske og sociale virkelighed.
Mere generelt interesserer jeg mig for alle slags gaming uanset formål og platform, og de psykologiske mekanismer der gør dem engagerende.

Forskerne formidler

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Hvornår blev fantasien til?

TÆNKEPAUSE: Menneskers fantasi gør vores hjerner unikke sammenlignet med stort set alle andre levende væsener på Jorden. Læs her, hvordan den blev til.

Hulemalerier-fantasi-algeriet

Arkæologiske fund leder os på sporet af, hvornår de tidlige mennesker begyndte at bruge deres fantasi til at skabe nyt. På billedet ses hulemalerier fra Tassili n'Ajjer i Algeriet. (Foto: Shutterstock)

Annonce:

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts