Om forfatteren

Jesper Aagaard

Adjunkt ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet

Forskerne formidler

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Skærme tager elevernes opmærksomhed – og det sker helt ubevidst

Eleverne ved godt, at det ikke styrker deres indlæring, når de sidder på Facebook eller Instagram midt i timen. Men de gør det alligevel, fordi det er blevet en dårlig vane, der er svær at bryde med.

Skærme tager elevernes opmærksomhed – og det sker helt ubevidst

Dansk studie viser, at eleverne selv irriteredes over computerens stærke tiltrækningskraft, og at de i visse situationer tyer til at klappe computeren sammen for at fastholde opmærksomheden. (Foto: Shutterstock)

Annonce:

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts