Om forfatteren

Anders Kruse Ljungdalh

lektor, Institut for Kulturvidenskaber Uddannelsesvidenskab, Syddsansk Universitet

Forskerne formidler

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Ny skole vs. gammel skole: Hvordan lærer børn bedst at holde fokus?

BOGOMTALE: Skal børn lære at være opmærksomme med strenge øvelser, eller skal de motiveres med noget spændende og sjovt? Den debat har stået på siden slutningen af 1800-tallet. Ny bog fortæller historien.

børn opmærksomhed historie

Skal man forstå begrebet opmærksomhed hos skolebørn som viljestyret eller spontan? (Foto: Shutterstock)

Annonce:

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts