Om forfatteren

Henrik Johannsen Duus

Ph.d., lektor ved Institut for Afsætningsøkonomi, Copenhagen Business School

Henrik Johannsen Duus er ph.d. og lektor ved Institut for Afsætningsøkonomi på Copenhagen Business School.
Hans primære forskningsområde handler om hvordan analyser af firmaers miljø (den global økonomi, samfund, industrier, teknologier, markeder, kunder, konkurrenter osv.) kan blive brugt til at facillitere innovation, strategiske ændringer og market timing i firmaet.
Læs mere om Henriks forskning, forskingspublikationer m.v. på hans profil på Copenhagen Business School.

Mogens Bjerre

Ph.d., Lektor ved Institut for Afsætningsøkonomi, Copenhagen Business School

Mogens Bjerre er ph.d. og lektor ved Institut for Afsætningsøkonomi på Copenhagen Business School.
Hans primære forskningsområder er branding, B2B marketing og relationer, key account management, SCM som marketing redskab samt salgsledelse i et spilteoretisk perspektiv.
Se de Videnskab.dk- og Forskerzonen-artikler, han har medvirket i her. 
Læs mere om Mogens forskning, forskingspublikationerm.v. på hans profil på Copenhagen Business School.

Torben Ulrich

Direktør, Curius

Torben Ulrich er direktør i Curius.
Læs mere om Torben på hans profil på Curius.

Forskerne formidler

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Virksomheder kan sælge mere, hvis de gør som et Tour de France-hold

Er den dygtige sælger 'smart i en fart' eller en holdspiller? Danske forskere har udviklet en ny model, som kan gøre virksomheders salgscentre bedre.

virksomhed tour de france business optimering salg

På et cykelhold, såvel som i en virksomhed, skal alle arbejde tæt sammen som en helhed for at få holdet til at fungere som et team. Et team er ikke bare en gruppe, men en sammentømret enhed, hvor alle bidrager til opgaven. (Foto: Shutterstock)

Annonce:

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts