Om forfatteren

Andreas Lieberoth

ph.d., Lektor, Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet

Andreas Lieberoth er ph.d. fra Psykologisk Institut, og lektor i pædagogisk psykologi på Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) på Aarhus Universitet, hvor han blandt andet underviser i forskningsmetoder, neurovidenskab, psykologisk måling og mediepsykologi. Andreas har skrevet bøger om spil, adfærdsdesign, fantasi og ”Den store Skærmkamp.” Hans forskning kredser om hvordan teknologi og ”altid-tændt-altid-med”-kulturen påvirker menneskers leg, læring, relationer, adfærd, tænkning og trivsel

Forskerne formidler

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Er du forsker, og vil du gerne formidle populært til den brede befolkning, kan du også blive skribent. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet, Arctic Hub og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Er computerspil skolens ven eller fjende?

BOGOMTALE. Spil som en del af læringen er kommet for at blive. Derfor har vi brug for spilpædagogik.

Spil_skole_computer_læring_didaktik

Kernen i spilpædogogik er en løbende samtale mellem klassen, læreren og spillet. Uvidenheden og udfordringen er fælles og ægte, og vi kommer ikke videre uden aktivt at løse problemer – det er dét, der gør spil dragende. (Foto: Shutterstock).

Annonce: