Om forfatteren

Christoffer Karoff

Lektor, Institut for Geoscience og Institut for Fysik og Astronomi, Aarhus Universitet

Christoffer Karoff er lektor i astronomi og fysik ved Aarhus Universitet. Han er Ph.D. i Astronomi fra Aarhus Universitet, 2008.Christoffer Karoff forsker blandt andet i evolutionen af stjerner og planetsystemer samt Solen og dens aktiviteter.Christoffers studier inkluderer blandt andet et seks måneder langt studieophold ved the German Aerospace Center, Berlin.

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Solens og stjernernes indflydelse på planeter

vand hav exoplanet energi sol

Exoplaneter defineres til at ligge i den beboelige zone, hvis temperaturen på deres overflade er mellem 0 og 100 grader, altså hvis der kan findes flydende vand på kloden. (Foto: Shutterstock)

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts