Derfor bliver kroppen ældre
Nogle drømmer måske om evig ungdom, og i den forbindelse kan det være interessant at stille spørgsmålet: Hvorfor ældes vi egentlig? Det korte svar er, at vi er programmeret til at blive gamle og til sidst dø.

BEMÆRK: En dansk forsker mener, at videoens udlægning af vores aldring er grundlæggende forkert. Læs hans bemærkninger i kommentarfeltet under denne artikel eller i artiklen Derfor bliver kroppen ældre, version 2.0.

Når man ældes, skyldes det både indre og ydre faktorer. Det er blandt andet kost, motion, rygning og stråling, der kan få os til at se ældre ud.

Ud over disse faktorer, er der naturligvis også en biologisk forklaring. Faktisk er det sådan, at kroppen har et ur, der kun tikker for en tid. Vi er nemlig programmeret til at dø, fordi vores celler ikke kan dele sig for evigt.