Annonceinfo

Derfor er Føtex-sang og blog-svar effektfulde

To forskellige blogs sætter ord på, hvorfor en Føtex-reklamejingle hitter, og hvorfor det er vigtigt at svare på kommentarer til blogindlæg.

Du har sikkert hørt Føtex' jingle  på ét eller andet tidspunkt, men hvis du har levet i flyverskjul for TV 2-reklamer eller bare kunne bruge en genopfriskning, så skru op for lyden og tryk reklamen i gang herover.

Derefter kan du læse det seneste blogindlæg på Videnskab.dk, hvor lektor Nicolai Jørgensgaard Graakjær fra Aalborg Universitet fortæller, hvorfor Føtex' reklamestunt er endt som en mindre landeplage.

Læs: Musik kan klø i ørerne - Om en øreorm

Nicolai Jørgensgaard Graakjær har i øvrigt tidligere fortalt, hvorfor reklamen for Tuborg Julebryg er blevet legendarisk.

Et andet bud på god læsning kommer fra retoriker Rasmus Rønlev, der i sit seneste blogindlæg fortæller om sin forbløffelse, da en politiker tog sig tid til at svare på kommentarer på hendes egen blog. Det er sjældent set, men rigtig god skik og virkelig god politik, viser flere konkrete eksempler.

Læs: Var der lige en politiker der svarede?!

 

Seneste fra Kultur & Samfund

  • Er vi virkelig så ens? De nordiske lande i EU

    De nordiske lande siger både 'ja' og 'men' til EU. Men de enkelte lande har meget forskellige forbehold over for det europæiske samarbejde, og grænserne mellem EU-medlemmer og ikke-EU-medlemmer er efterhånden blevet udviskede.
    Bringes i samarbejde med Dansk Selskab for Statskundskab
  • Borgervidenskab er kommet for at blive

    Borgervidenskab - citizen science - er et internationalt fænomen. Det er en måde, miljøorganisationerne kan engagere borgerne i forskningen og en måde, vi kan udforske, opdage og genoprette forbindelsen til naturen og vores omgivelser.
    Bringes i samarbejde med The Conversation
  • Benchmarks og ranglister: Dine forventninger farver din opfattelse af fakta

    Gør borgeroplysning i form af benchmarks og ranglister os klogere på, hvilke offentlige organisationer gør det godt? Ny forskning viser, at mange systematisk fejlvurderer indholdet af den type information, og at det skyldes deres egne forudgående forventninger.
    Bringes i samarbejde med Dansk Selskab for Statskundskab

Abonner på vores nyhedsbrev

Når du tilmelder dig, deltager du i konkurrencen om lækre præmier.
Annonceinfo

Hvad er lys

Annonceinfo

Annonceinfo

Seneste kommentarer

Seneste blogindlæg