Om forfatteren

Bo Karl Christensen

Journalist

Jeg er journalist og forfatter til bogen 'Af stjernestøv er du kommet'. Jeg har skrevet for Videnskab.dk siden 2013. Jeg skriver især om sundhedsvidenskab, videnskabshistorie og til tider fysik. Jeg dækker også gerne uenigheder eller usikkerheder i videnskab. Jeg ser det som en dyd at skabe perspektiver og udsigt for læserne, så ny forskning præsenteres som en del af den større fortælling.
Kontakt mig på bokarlchristensen@gmail.com
Instagram: Bokarlchristensen

En tur til Mars koster astronauterne en del af hjernen

Den kosmiske stråling uden for atmosfæren er så voldsom, at den formentlig vil ødelægge dele af cellerne i astronauters hjerner på vejen til Mars, viser ny forskning. Det er et stort problem i forhold til den planlagte Mars One-mission, vurderer forskere.

Det kan riste hjernen at tage en tur til Mars. Den kosmiske stråling er så kraftig, at den ødelægger hjernecellernes evne til at kommunikere, viser ny forskning.
(Foto: Colourbox)

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts