Om forfatteren

Bo Karl Christensen

Journalist

Jeg er journalist og forfatter til bogen 'Af stjernestøv er du kommet'. Jeg har skrevet for Videnskab.dk siden 2013. Jeg skriver især om sundhedsvidenskab, videnskabshistorie og til tider fysik. Jeg dækker også gerne uenigheder eller usikkerheder i videnskab. Jeg ser det som en dyd at skabe perspektiver og udsigt for læserne, så ny forskning præsenteres som en del af den større fortælling.
Kontakt mig på bokarlchristensen@gmail.com
Instagram: Bokarlchristensen

Spørg Videnskaben er Videnskab.dk’s læserbrevkasse. Her kan du stille spørgsmål til forskerne om alskens emner - lige fra sjove bynavne og prutter til kvantecomputere og livets oprindelse. Du kan spørge om alt, men vi elsker især de lidt skøre spørgsmål, der er opstået på baggrund af en nysgerrig undren. Vi vælger de bedste spørgsmål og kvitterer med en Videnskab.dk-T-shirt. Indsend dit spørgsmål i formularen herunder, eller send det via mail til: sv@videnskab.dk

Har mennesker med høj IQ en lavere social intelligens?

Vi mennesker kan have forskellige evner til at begå os socialt, og evnerne lader ikke altid til at følge vores evne til at lave matematik og tænke logisk, når det bliver målt med en IQ-test. Men er en høj IQ faktisk forbundet med dårligere social intelligens?

Har meget kloge hoveder dårligere evner til at begå sig socialt? Nej, det forholder sig i virkeligheden lige omvendt, vurderer danske forskere.
(Foto: Colourbox)