Om forfatteren

Johanne Uhrenholt Kusnitzoff

Journalist

Jeg er biologinørden. Jeg holder af al videnskab, men foretrækker at skrive om planter, celler, sære dyr, økosystemer, miljø og i virkeligheden alt, hvad der er levende og gerne lidt mærkeligt.
Jeg er journalistpraktikant, og er i gang med at uddanne mig til fuldblods videnskabsjournalist på Roskilde Universitet. Der har jeg to sideløbende fag, så samtidig med Journalistikken studerer jeg også Miljøbiologi, og har derfor tilbragt en del tid iført waders i diverse danske vandløb.
Det har givet et glimrende indblik i forskningens verden, og især lysten til at dele alt det sjove med Videnskab.dk's læsere.

Spørg Videnskaben er Videnskab.dk’s læserbrevkasse. Her kan du stille spørgsmål til forskerne om alskens emner - lige fra sjove bynavne og prutter til kvantecomputere og livets oprindelse. Du kan spørge om alt, men vi elsker især de lidt skøre spørgsmål, der er opstået på baggrund af en nysgerrig undren. Vi vælger de bedste spørgsmål og kvitterer med en Videnskab.dk-T-shirt. Indsend dit spørgsmål i formularen herunder, eller send det via mail til: sv@videnskab.dk

Kan man standse en asteroide med kurs mod Jorden?

Hvis Jorden kommer på kollisionskurs med en kæmpeasteroide, kan vi så redde vores planet? Og hvordan? Tre forskere fortæller her, hvad vi realistisk set kan gøre.

asteroide katastrofe nødplan