Om forfatteren

Bo Karl Christensen

Journalist

Jeg er journalist og forfatter til bogen 'Af stjernestøv er du kommet'. Jeg har skrevet for Videnskab.dk siden 2013. Jeg skriver især om sundhedsvidenskab, videnskabshistorie og til tider fysik. Jeg dækker også gerne uenigheder eller usikkerheder i videnskab. Jeg ser det som en dyd at skabe perspektiver og udsigt for læserne, så ny forskning præsenteres som en del af den større fortælling.
Kontakt mig på bokarlchristensen@gmail.com
Instagram: Bokarlchristensen

Charlotte Price Hoffmann

Journalist

Charlotte Price Hoffmann
I min tid hos Videnskab.dk har jeg skrevet om alt fra astrofysikkens største gåder til arkæologiens mindste fund.
I dag arbejder jeg som kommunikationschef hos Videnskabsklubben og udbreder derigennem videnskaben til fremtidige generationer.

Fysikerne jubler: Vi har fundet tyngdebølger!

For første gang er det lykkedes at detektere tyngdebølger. Fundet begejstrer verdens fysikere, der taler om Nobelprisen. Her kan du høre verdens første optagelse af tyngdebølger og få det banebrydende fund forklaret.

For 1,3 milliarder år siden kolliderede to sorte huller i et binært system - og rystelserne herfra er netop blevet målt af LIGO-detektorerne, for første gang nogensinde. (Foto: LIGO Caltech)