Om forfatteren

Johanne Uhrenholt Kusnitzoff

Journalist

Jeg er biologinørden. Jeg holder af al videnskab, men foretrækker at skrive om planter, celler, sære dyr, økosystemer, miljø og i virkeligheden alt, hvad der er levende og gerne lidt mærkeligt.
Jeg er journalistpraktikant, og er i gang med at uddanne mig til fuldblods videnskabsjournalist på Roskilde Universitet. Der har jeg to sideløbende fag, så samtidig med Journalistikken studerer jeg også Miljøbiologi, og har derfor tilbragt en del tid iført waders i diverse danske vandløb.
Det har givet et glimrende indblik i forskningens verden, og især lysten til at dele alt det sjove med Videnskab.dk's læsere.

Det synlige univers er mindre, end man troede

Den gængse opfattelse af, hvor langt det synlige univers strækker sig, er muligvis skudt over målet på grund af forældede data. Europæisk satellit har gjort forskerne klogere på den rigtige afstand.

Universet planeter galakser rummet

Der er grænser for, hvor langt ud i universet vi kan se, og måske er grænsen nærmere end hidtil antaget (Foto: Shutterstock)

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts