Forskere fra Aarhus Universitet, Business and Social Sciences har som de første i verden fokuseret på den kommunikation, der foregår internt i virksomheder, som er i krise.
Resultaterne er belønnet med en anerkendt international pris, skriver Aarhus Universitet.
Hvert år kårer et af verdens største videnskabelige forlag, Emerald, den bedste artikel fra hvert af deres videnskabelige tidsskrifter.
Professorerne Winni Johansen og Finn Frandsen fra Center for Virksomhedskommunikation ved Institut for Erhvervskommunikation på Aarhus Universitet, Business and Social Sciences har fået æren i 2012 for deres artikel i tidskriftet Corporate Communications: An International Journal.
Prisen ”Outstanding Paper Award Winner at the Literati Network Awards for Excellence 2012” tilfalder de to forskere på baggrund af deres forskning inden for et næsten ubeskrevet område, nemlig studiet af intern krisekommunikation.
»Formålet med artiklen er at etablere en ramme for studiet af intern krisekommunikation i private og offentlige organisationer. Snittet adskiller sig fra al tidligere krisekommunikationsforskning, der har koncentreret sig om den eksterne dimension,« siger professor Finn Frandsen og professor Winni Johansen.
De nye resultater er en del af et større forskningsprojekt ”Intern kriseledelse og krisekommunikation i danske organisationer”. Projektet er støttet med 2.5 mio. kroner fra Det Frie Forskningsråd, Samfund og Erhverv (FSE) og løber frem til 2014.
Læs også: Intern krisekommunikation skal i fokus