Galleri: Fotografer dyster om at tage det smukkeste billede af vores univers
I galleriet kan du se et udvalg af billeder - og bedømme, hvilket et, du synes, fortjener at løbe med sejren.

Fra nordlyset, der, formet som Fugl Føniks, danser let henover det islandske landskab, til stjernetåger, der ulmer i en fjern galakse.

Stjernehimlen byder på et utal af fascinerende syn, når mørket falder på. Men hvad er egentlig flottest?

Det vil igen i år blive sat på prøve, når det verdensberømte Greenwich Observatorie nær London afholder deres fotokonkurrence: Insight Investment Astronomy Photographer of the Year.

Flere end 4.600 fotografier, taget i 90 forskellige lande, er blevet sendt ind, og de skal dyste om at blive kåret som det bedste billede inden for en række kategorier.

Vinderne af de forskellige kategorier vil blive udnævnt 12. september på konkurrencens hjemmeside.

Men du kan allerede nu klikke dig ind på galleriet foroven og lade dig betage af et udvalg af de smukkeste syn, som vores univers har budt på i år.

Hvis du ikke kan få nok af smukke astrobilleder, kan du også se de forrige års vindere af konkurrencen her:

2018: Skønne, kosmiske knips: Se årets bedste astrofotos her

2017: Årets bedste rumfotos: Dansker har fanget det smukkeste nordlys