Rygter: Knogle fra alien fundet på Mars
NASA’s Mars-rover Curiosity har fanget et billede af noget, der grangiveligt ligner en lårbensknogle, på den røde planet. Alien-entusiaster mener, at det er en stærk indikator på liv i rummet.
Mars fossil thigh femur bone

Det er dette billede, der har vækket håb om liv i rummet hos alien-bloggerne. (Foto: NASA/JPL-Caltech/MSSS)

Tanken om liv i rummet er fascinerende, og vores interesse bliver ind i mellem pirret. For eksempel da NASA's Curiosity-rover sidste år tog et billede af noget, der lignende en rotte på den støvede planet.

Nu har NASA's rullende laboratorium igen taget et billede, som har intensiveret alien-entusiasternes tro på liv i rummet.

Billedet viser nemlig noget, der ligner en lårbensknogle midt i mellem en masse sten. Det skriver Independent.co.uk.

Fossiler på Mars

Alien-entusiasterne ser det nye billede som en stærk indikator på liv i rummet.

»Vi ved, at det er meget muligt, at der har været liv på Mars. Det er igen muligt, at livet på planeten udviklede sig til store væsner, som kan have efterladt fossiler og knogler,« skriver en blogger med brugernavnet 'amazing' på abovetopsecret.com og tilføjer:

»Vi ved også, at påvirkninger fra meteornedslag og de intense støv-storme kan have 'udgravet' disse fossiler. Det er meget muligt, at det er en knogle,« skriver brugeren.

NASA skriver dog i en meddelelse på hjemmeside, at der ikke kan være tale om en lårbensknogle.

»Denne Mars-sten ligner måske en lårbensknogle, men videnskabsholdet mener, at formen er skabt af erosion fra vind eller vand,« skriver NASA og fortsætter.

»Hvis der nogensinde har været liv på Mars, så forventer forskerne, at det ville være små simple livsformer i form af mikrober. Mars har formentlig aldrig haft ilt nok i sin atmosfære til at give liv til mere komplekse organismer. Store fossiler er altså ikke muligt.«