Der er helt stille derude: Forskere har undersøgt 1.327 stjerner, men de kan stadig ikke finde aliens
21 juni 2019

1.327 stjerner er blevet undersøgt, og der er stadig intet spor af intelligent liv i det ydre rum.

Det er den nedslående konklusion af tre års arbejde på Breakthrough Listen-projektet, der har til formål at finde signaler fra aliens i det ydre rum, skriver The Guardian.

Projektet er det mest omfattende forsøg nogensinde på at finde spor af intelligent liv, men der er forbavsende stille derude, fortæller forskerne bag.

»Vi har ikke fundet noget i vores data, men vi giver bestemt ikke op. Der er stadig mange flere stjerner at undersøge og flere måder at gøre det på,« fortæller astronomen Danny Price, der forsker ved University of California og er en del af Breakthrough Listen, ifølge The Guardian.