Twitter, bedst kendt som det sociale netværks site, hvor Justin Bieber og Lady Gaga chatter med fans gennem 140 tegn, er blevet et nyt litterært format, der forbedrer studerendes læring.
Det hævder i hvert fald en undersøgelse fra Michigan State University, hvor professor Christine Greenhow har undersøgt studerende brug af Twitter.
Christine Greenhow når frem til, at elever, der bruger tweets som en del af undervisningen, er mere engageret og har højere karakterer, skriver ScienceDaily.com.
»Tweeting kan opfattes som en ny litterær praksis,« siger Greenhow, der også studerer den stigende brug af sociale medier blandt gymnasieelever.
Greenhow har analyseret eksisterende forskning og fundet, at Twitters real-time design tilladt elever og lærerer til at deltage i vidensdeling, samarbejde, brainstorming i skabelsen af et projekt.
Undervisning der fokuserer på Twitter, får eleverne til at deltage mere end de gør i ansigt-til-ansigt undervisning, konkluderer Greenhow.
Læs også på Videnskab.dk
Hurtige medieindtryk og Twitter kan påvirke den moralske sans