Om forfatteren

Henrik H. Brandt

direktør, Idrættens Analyseinstitut (IDAN)

Store sportsbegivenheder: Mellem oplevelsesøkonomi og statscirkus

Den store interesse og folkelige opbakning til cykel-VM aktualiserer spørgsmålet om, hvordan tidens store satsninger på sportsevents, arenaer og oplevelsesøkonomi i højere grad kan skabe en rigtig forretning.

Cykel-VM i og omkring København blev en solbeskinnet folkefest. Men har det været en god forretning for Danmark? (Foto: DCU)

Annonce:

\ Fra arkivet

Det bedste fra arkivet

Gå på opdagelse i mere end 35.000 artikler.

Søg i arkivet

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts