Quiz: Hvor meget ved du om brandene i Amazonas-regnskoven?
​Hvorfor brænder Amazonas? Hvad betyder det for andre lande? Test din viden om dette brandvarme emne.
Amazonas regnskov brænder

De forfærdelige brande i Amazonas er ubærlige og triste, og mange føler sig måske magtesløse. I artiklen Tre konkrete råd til dig, der gerne vil hjælpe regnskoven kan du blive klogere på, hvad du selv kan gøre for regnskoven. (Foto: Shutterstock)

Amazonas-regnskoven samt dens nabo Cerrado brænder, og det samme gør flere af verdens skove. Ikke kun i Brasilien, men også i andre lande, eksempelvis Bolivia.

Skovene er en vigtig kilde til at opbevare CO2 og beholde biodiversiteten. Hvis vi plantede 1,8 milliarder hektar skov på kloden, kunne vi bremse klimaforandringerne betragteligt, mener forskere, der har regnet på det.

Men vi skal starte med at stoppe skovrydningen.

Okay, men det er vist lettere sagt end gjort, tænker du måske? For hvordan gør man reelt det - og kan DU selv gøre noget?