Nyt tema om læring
Hvordan lærer vi mest? Hvordan underviser vi bedst? Videnskab.dk sætter i et nyt tema fokus på alt det, der foregår i klasseværelset.

Hvis denne her dreng skal lære mest muligt, så er er det vigtigt, at han får en dygtig lærere, er budskabet i en af tema-artiklerne. (Foto: Colourbox)

Hvis denne her dreng skal lære mest muligt, så er er det vigtigt, at han får en dygtig lærere, er budskabet i en af tema-artiklerne. (Foto: Colourbox)

Hvis Emil skal lære mest muligt i skolen, så er det vigtigste ikke, hvor mange klassekammerater han har, eller hvordan de fysiske rammer er. Det allervigtigste er, om han får en dygtig lærer.

Det er i hvert fald budskabet i en af de artikler, videnskab.dk har valgt at bringe i forbindelse med det nye tema om læring.

Her kan du også få ammunition til en diskussion om brugen af computere i undervisningen. Du kan læse om, hvorfor lektier måske ikke altid er det bedste, børn kan bruge deres tid på, og om hvordan undervsiningsformerne ændrer sig.

I tre artikler sætter videnskab.dk også fokus på det danske sprog. Dansk er nemlig svært, og vi giver dig forklaringen på, hvorfor det er svært at lære både for udlændinge og for små børn. Du kan også læse om, hvad der skete, da tre-årige Suliman med somaliske forældre startede i en dansk børnehave.

Læs hele temaet om læring her

... Eller følg os på Facebook, Twitter eller Instagram.

Videnskab.dk Podcast

Lyt til vores seneste podcast herunder eller via en podcast-app på din smartphone.


Se den nyeste video fra Tjek

Tjek er en YouTube-kanal om videnskab og sundhed henvendt til unge.

Indholdet på kanalen bliver produceret af Videnskab.dk's Center for Faglig Formidling med samme journalistiske arbejdsgange, som bliver anvendt på Videnskab.dk.