En ph.d.-studerendes bekendelser: De første forskermøder
I de første striber, der er tegnet af ph.d.-studerende Ditte Høyer Engholm, mødes hun med andre forskere og taler om sin ph.d., hvis formål er at visualisere pneumonok-bakterien.

Alt begyndelse er svær. Også for en ph.d.-studerende.

Det er udgangspunktet for Ditte Høyer Engholms første tegninger til hendes nye stribe på Videnskab.dk.

Her er hun i sit ph.d.-projekts tidligste fase, som er præget af research og intimiderende møder med belæste forskere - men også af de første sejre og videnskabelige erkendelser.

»Da jeg fik sat mig ind i, hvordan pneumokok-bakterien fungerer, skrev jeg en liste med otte punkter for, hvad jeg ville vise på malerierne. Listen blev godkendt at min søde hjælper, som er pneumokok ekspert, og som jeg stiller virkelig mange spørgsmål,« fortæller Ditte om en af striberne.

Se og læs selv med i Dittes striber (tryk på tegneseriestriben for at navigere rundt i galleriet).

Fremover kan du følge udviklingen af Dittes ph.d.-liv og hendes tegneseriestriber her på Videnskab.dk.