Elever lærer mere, når de har det godt med læreren
Vinderen af Ph.d. Cup 2017 viser med sin forskning, at elever lærer mere, når de har et godt forhold til deres lærer.
Louise Klinge ph.d. cup 2017 videnskabsformidling

Louise Klinge fra Københavns Universitet. (Foto: Information)

Louise Klinge fra Københavns Universitet. (Foto: Information)

Det kommer nok ikke som et chok, at lærerens opførsel i klasselokalet har en betydning for elevernes trivsel og læring.

Der har bare ikke været særligt meget kvalitativ viden om relationerne i klasserummet. Indtil Ph.d. Louise Klinge sidste år gik på scenen til Ph.d. Cup 2017 for at fortælle om sin afhandling om at styrke relationen mellem elev og lærer. 

Hendes vinderpræstation ved finalen kan du se i videoen herunder.

Har du lyst til at tilmelde dig med din egen Ph.d.-afhandling, kan du gøre det her.

Videnskab.dk Podcast

Lyt til vores seneste podcast herunder eller via en podcast-app på din smartphone.


Se den nyeste video fra Tjek

Tjek er en YouTube-kanal om videnskab og sundhed henvendt til unge.

Indholdet på kanalen bliver produceret af Videnskab.dk's Center for Faglig Formidling med samme journalistiske arbejdsgange, som bliver anvendt på Videnskab.dk.