Annoncørbetalt indhold fra The Challenge Platform

Arrangør af konferencen Smart Aldring.

Konference: Data om danskerne gør forskere klogere på alderdommen
Til en konference med førende forskere - og Susse Wold - kunne almindelige danskere blive meget klogere på, hvordan data rykker alderdoms-forskning.

Du kan se highlights fra konferencen her eller opleve næste omgang - der ovenikøbet er gratis - ved at følge dette link og tilmelde dig. (Video: Videnskab.dk/Kristian Højgaard Nielsen)

Du kan se highlights fra konferencen her eller opleve næste omgang - der ovenikøbet er gratis - ved at følge dette link og tilmelde dig. (Video: Videnskab.dk/Kristian Højgaard Nielsen)

»Nu tror I måske, jeg er et af de mennesker, der kommer og siger, vi kommer til at leve for evigt. Det vil jeg ikke gøre. Men det er realistisk at leve, indtil I er hundrede år.«

Professor Rudi Westerdorp ved Center for Healthy Aging kigger kort udover den helt tavse forsamling, inden han vender sig om mod en kæmpestor powerpoint og eksklamerer: 

»Her er dataen!«

Data kan bruges til at gøre forskerne meget klogere på, hvordan danskerne lever - og hvornår de kan forvente at dø. 

Til den gratis, årlige konference Smart Aldring, der blev afholdt 25. april 2019, kunne ganske almindelige danskere blive meget klogere på, hvordan data om dem bruges til at fremme forskning i alderdom og sygdomme. Du kan se meget mere fra dagen i videoen ovenfor.

Sidste år blev konferencen aflyst på grund af corona. Nu afholdes dette års konference snart, og du kan komme med!

Smart aldring:  Hvad data kan gøre for dig

Dato: Tirsdag 5. oktober 2021

  • Tid: 15.00 - 17.30
  • Adresse: BLOX, Bryghusgade, 1473 København.
  • Pris: Gratis

Tilmeld dig her!

Tilmeldingsfristen er fredag 1. oktober, kl. 15.00.

Deltagelse er gratis, men hvis du alligevel ikke kommer ,efter du har tilmeldt dig, må du meget gerne melde afbud samme sted, som du tilmelder dig.

Kom til gratis konference om smart aldring

TV-lægen Charlotte Bøvring, kendt fra programmet 'Når lægen flytter ind', gæster sammen med en række førende forskere og eksperter Blox i København 5. oktober ved et arrangement, som forskningsprojektet The Challenge Platform står bag.

TV-lægen Charlotte Bøving vil give råd til, hvordan man får en sund aldring og fortælle om, hvordan hun selv holder sig fit under sin kræftsygdom. 

    Ved arrangementet vil flere forskere og andre gennem oplæg, diskussioner og quizzer komme nærmere ind på, hvad vi danskere er disponeret for, hvordan vores omgivelser påvirker os, og hvordan vi selv - og ikke mindst forskerne - kan bruge data til at forblive sunde i længere tid.

    Konkret kan du blive klogere på:

    • Hvad skal der til for at få et bedre seniorliv?
    • Hvordan forbliver vi sundere i længere tid?
    • Hvordan kan man selv bruge data til at få et bedre liv?
    • Hvilke fordele og ulemper er der ved, at patienter selv bruger deres data?

    Følg med på eventets Facebook-side, eller find billetter her

    Du kan også læse meget mere om eventet her: TV-lægen Charlotte Bøving giver råd om sund aldring.

    Arrangementet er en del af The Challenge Platform, som er finansieret af Novo Nordisk Fonden.

    Sådan håndterer Videnskab.dk annoncørbetalt indhold

    Videnskab.dk følger de gældende retningslinjer for annoncørbetalt indhold fra Danske Medier, Forbrugerombudsmandenmarkedsføringsloven, samt de presseetiske regler i arbejdet med tydeligt at adskille annoncer og journalistik.

    Videnskab.dk bringer bannerannoncer og kan bringe andet annoncørbetalt indhold på sin hjemmeside som led i bestræbelserne på at tjene penge til at dække omkostningerne ved vores produktion af uafhængig journalistik. Det foregår i henhold til statens regler for indtægtsdækket virksomhed.

    Annoncørbetalt indhold kan have form af såkaldt ’native advertising’ eller ’advertorials’, hvor en annoncør betaler et medie for at bringe indhold i et redaktionelt format på en redaktionel udgivelse.

    Dette indhold opmærkes for det første meget tydeligt, så vores brugere ikke er i tvivl om, hvem afsenderen er. For det andet er vi meget selektive i forhold til, hvilke organisationer vi giver mulighed for at markedsføre sig selv på denne måde.

    I hvert enkelt tilfælde skal afsenderen godkendes af ledelsen på Videnskab.dk. Godkendte afsendere kan f.eks. være virksomheder, som er kulturelle, undervisnings- eller oplevelsesorienterede i brancher som turisme, forlag og uddannelse.

    Dette indhold, der typisk ikke handler om forskning, kan være leveret af annoncøren eller en ekstern freelancer. Det håndteres og kvalitetssikres af Videnskab.dk’s Center for Faglig Formidling, som varetager vores aktiviteter, hvad angår indtægtsdækket virksomhed.

    Videnskab.dk Podcast

    Lyt til vores seneste podcast herunder eller via en podcast-app på din smartphone.

    Danske corona-tal

    Videnskab.dk går i dybden med den seneste corona-forskning. Læs vores artikler i temaet her.

    Hver dag opdaterer vi også de seneste tal.

    Dyk ned i grafer om udviklingen i antal smittede, indlagte og døde i Danmark og alle andre lande.

    Ny video fra Tjek

    Tjek er en YouTube-kanal om videnskab henvendt til unge.

    Indholdet på kanalen bliver produceret af Videnskab.dk's videojournalister med samme journalistiske arbejdsgange, som bliver anvendt på Videnskab.dk.


    Ugens videnskabsbillede

    Se flere forskningsfotos på Instagram, og læs mere om blandt andet det mikroskopfoto, som du kan se herunder.


    Annonce: