Om forfatteren

Andreas Lieberoth

ph.d., Lektor, Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet

Forsker i lærings og spils psykologiske egenskaber med hjælp fra neurovidenskab, mediepsykologi og andre fagkrydsninger.
Spildesigner når der er tid.
Jeg arbejder med spil der er designet til kommunikation, læring, motivation og forskning.
Mine cases sværmer om den måde spillene bevæger sig væk fra skærmmediet, og ud i den fysiske og sociale virkelighed.
Mere generelt interesserer jeg mig for alle slags gaming uanset formål og platform, og de psykologiske mekanismer der gør dem engagerende.

Er digitale medier usunde?

Debatten om skærme brøler, men hvad siger forskningen? Det skal diskuteres på stor konference i København.

boern_skaerme_generation_skoerm_skaermtider

Mange af studierne er rent korrelationelle – dvs., de finder en statistisk sammenhæng, men ikke en årsagssammenhæng – så der er stadig et stort stykke forskningsarbejde foran os. (Foto: Shutterstock)

Annonce:

\ Fra arkivet

Det bedste fra arkivet

Gå på opdagelse i mere end 35.000 artikler.

Søg i arkivet

\ Video

Video, video, video!

Foretrækker du at se historierne udfolde sig i levende billeder? Så tjek vores seneste videoer, eller følg Videnskab.dk på YouTube.

Find flere videoer

\ Podcast

På med hørebøfferne!

Luk øjnene, og lad forskernes viden strømme ind ad øregangen. Her finder du Videnskab.dk's seneste podcasts.

Lyt til flere podcasts