Videnskab.dk lancerer stort tema om rummet
Videnskab.dk lancerer et storstilet nyt rum-tema, der tager dig på rejse ud i universet. Temaet er en del af Videnskab.dk's undervisningssite og er blandt andet lagt an på at inspirere lærere og elever i skolerne.

Hold dig opdateret med vores nye rum-tema, og bliv klogere på universets tilbliven, udvikling og utrolige bestanddele. (Foto: Shutterstock).

Videnskab.dk guider nysgerrige sjæle igennem store emner om universet i et stort nyt rum-tema på vores undervisningssite: Tema om rummet

Temaet kommer i forlængelse af Hotel Pro Formas nye forestilling KOSMOS+ om universets vidundere, som blev til i nært samarbejde med forskere og andre fagfolk på området:

Lær at navigere i det svære rumstof

Hvad enten du er gymnasieelev, -lærer eller pensioneret bager, er der i det nye tema rig mulighed for at få afklaring på astronomiske fænomener.

Vi hjælper dig med at navigere i fagfolkenes viden, og emnerne spænder bredt fra Big Bang og universets opståen til dets udvikling og forunderlige bestanddele.

Vi henviser både til artikler her på sitet, video-materiale, som visuelt komplementerer emnerne, videnskabelige kilder samt eksterne links, som kan være gavnlige.

I 2015 følger vi desuden ESA-astronaut Andreas Mogensen tæt frem mod hans tur til rumstationen ISS i november. Du kan også følge hans færd her: Rumrejsen 2015.