3 x træning hjælper mod angst
Kilde: 
28 oktober 2013

KORT NYT FRA UDLANDET:

Folk, der lider af panikangst – altså hyppige angstanfald – får det bedre, hvis de dyrker motion tre gange om ugen, skriver forskning.no.

Det viser en ny norsk doktorafhandling, der sammenligner effekten af fysisk træning og kognitiv adfærdsterapi hos mennesker med panikangst. Afhandlingen viser, at træning er et virkelig godt supplement til den traditionelle terapi.

»Konklusionen er, at fysisk aktivitet over tid har en stor positiv effekt, som holder mere end et år efter behandlingen er afsluttet,« siger Anders Hovland, forskningsleder ved Solli distriktspsykiatriske senter, til forskning.no.

Træning lader dog ikke til at kunne stå alene. Der er også brug for terapi, hvis man skal komme sig helt over sin panikangst.

Ovenstående er udvalgt og resumeret af Videnskab.dk, men redaktionen har ikke udført selvstændig research. Gå til den oprindelige kilde for flere detaljer.
ne

Læs også:

Derfor er robotter og klovne så uhyggelige

Dårlige sociale færdigheder øger risikoen for angst hos små børn

Ovenstående er udvalgt og resumeret af Videnskab.dk, men redaktionen har ikke udført selvstændig research. Gå til den oprindelige kilde for flere detaljer.