28/10 kl. 19:15
Event:
Science Slam / Videnskabens fest

Med syv minutter til rådighed skal særligt udvalgte forskere formidle deres hjerteblod - forskningen - hvorefter Danmarks bedste freestylerapper, Per Vers, sætter strøm og beats til ordene. (Foto: Planetarium)

Dato
28/10/2022 - 19:1510/28/2022 7:15pm 10/28/2022 9:45pm Science Slam / Videnskabens fest

Science Slam i Planetarium er en fabelagtig mulighed for både at blive underholdt og få indblik i mangfoldigheden af forskningsfelter, Danmark byder på.

Særligt med fokus på astronomi og rumfart, men også andre fagfelter, der bidrager til en dybere forståelse af vores eksistens på Jorden og i rummet.

Hvordan leder man efter liv på andre planeter? Hvad er mørkt stof? Hvad skete der efter Big Bang? Hvad kan en kvasar? Hvorfor er satellitter fede?

Store spørgsmål, der nok ikke kan besvares på kun syv minutter. De modige forskere har alligevel taget udfordringen op, og når Per Vers binder aftenen sammen, bliver stemningen fantastisk.

Til sidst stemmer publikum om, hvem der gjorde det bedst. Under stemmeoptællingen tager vi dig med på en rumrejse i vores univers i Planetariekuplen, som stadig byder på nye overraskelser.

Kom og vær med, når særligt udvalgte forskere og Per Vers tørner sammen i et brag af et festfyrværkeri til Science Slam i Planetarium.

Science Slam er kendt fra den engelske og amerikanske stand-up scene. Men Planetarium lancerer et enestående Science Slam koncept, hvor Per Vers på kunstnerisk vis binder aftenen sammen.

Slut-dato
28/10/2022 - 21:4510/28/2022 7:15pm 10/28/2022 9:45pm Science Slam / Videnskabens fest

Pris
310 kr. / 100 kr. for studerende + 5 kr. i gebyr
Planetarium Gl. Kongevej 10 1610 København V
Arrangør
Planetarium

OBS! Planetarium tager forbehold for ændringer i line-up.

Videnskab.dk er ikke arrangør, men informerer blot om begivenheden. Tjek altid arrangørens hjemmeside op til arrangementet, så du kan holde dig opdateret om eventuelle ændringer.