Om forfatteren

Andreas Lieberoth

ph.d., Lektor, Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet

Andreas Lieberoth er ph.d. fra Psykologisk Institut, og lektor i pædagogisk psykologi på Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) på Aarhus Universitet, hvor han blandt andet underviser i forskningsmetoder, neurovidenskab, psykologisk måling og mediepsykologi. Andreas har skrevet bøger om spil, adfærdsdesign, fantasi og ”Den store Skærmkamp.” Hans forskning kredser om hvordan teknologi og ”altid-tændt-altid-med”-kulturen påvirker menneskers leg, læring, relationer, adfærd, tænkning og trivsel

Thorkild Hanghøj

Lektor og forsker i spil og læring, Aalborg Universitet

Forskerne formidler

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Er du forsker, og vil du gerne formidle populært til den brede befolkning, kan du også blive skribent. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet, Arctic Hub og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Computerspil øger børns lyst til at lære

Eleverne opnår bedre trivsel, når spil bliver brugt i undervisningen. De føler sig mere motiverede og inkluderede, viser ny forskning.

inklusion_skoletræt_spil_gamer

Onlinespillet 'Torchlight II' kan til at styrke inklusionen af de 3.–6. klasseselever, der kun i begrænset grad deltager socialt og fagligt i undervisningen. Til lærernes overraskelse var det endnu mere gavnligt for pigerne end for 'gamerdrengene'. (Foto: 'Sæt skolen i spil')

Annonce: