Om forfatteren

Charlotte Price Hoffmann

Journalist

Charlotte Price Hoffmann
I min tid hos Videnskab.dk har jeg skrevet om alt fra astrofysikkens største gåder til arkæologiens mindste fund.
I dag arbejder jeg som kommunikationschef hos Videnskabsklubben og udbreder derigennem videnskaben til fremtidige generationer.

Spørg Videnskaben er Videnskab.dk’s læserbrevkasse. Her kan du stille spørgsmål til forskerne om alskens emner - lige fra sjove bynavne og prutter til kvantecomputere og livets oprindelse. Du kan spørge om alt, men vi elsker især de lidt skøre spørgsmål, der er opstået på baggrund af en nysgerrig undren. Vi vælger de bedste spørgsmål og kvitterer med en Videnskab.dk-T-shirt. Indsend dit spørgsmål i formularen herunder, eller send det via mail til: sv@videnskab.dk

Hvorfor vil unge piger ligne Barbie?

Barbiedukkens krop blev aldrig designet til at være realistisk. Alligevel stræber unge piger efter at opnå kropsproportioner som den lille plastikdukke. Spørg Videnskaben undersøger 'Barbie-syndromet'.

Ung barbie-lignende kvinde (Valeria Lukyanova) poserer i lyserød bikini på en strand