Om forfatteren

Sybille Hildebrandt

Journalist

Ansat som journalist på videnskab.dk april 2008 - april 2013. Cand. scient. i fysik og astronomi 1997, Den Journalistiske Tillæggsuddanelse fra DJH 1995.Inden jeg kom på videnskab.dk i april 2008 arbejdede jeg som redaktionssekretær på Ingeniøren, og før det på Illustreret Videnskab, hvor jeg har været en længere årrække. Mit første job efter endt udddannelse var som konsulent for UNI-C i Århus.Mine primære fokusområder:Forskningspolitik (Undervisning, H-index. peer review, bibliometri, forskningsmetoder, didaktik). Naturvidenskab (Klima, astronomi, rumfart, teknologi, it, kemi, fysik, biologi og geologi.)Medicin (Lægemiddelforskning, sygdomme, sundhed, behandling)Jeg kan dog også finde på at skrive artikler inden for humaniora, typisk inden for områderne arkæologi, historie, musik, psykologi og antropologi.Se Videnskab.dks redaktion

Tigerlort skriver kattedyr i mandtal

Tigre er en truet dyreart, og derfor har vildtbiologer brug for at kunne følge populationen meget nøje. Nu har amerikanske biologer fundet en præcis metode til at tælle antallet af kattedyr, nemlig ved at analysere dna i deres afføring.

Når en tiger lægger en lort, efterlader den en personlig hilsen i form af unikt dna. Derfor kan efterladenskaben bruges til at kortlægge hvor mange dyr, der er og hvor de færdes. (Foto: Colourbox)