Om forfatteren

Flemming Sørensen

Professor (MSO), Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet

Jens Friis Jensen

viceinstitutleder, Institut for Kommunikation, Virksomhed og Informationsteknologier

Forskerne formidler

Forskerne formidler

Videnskab.dk udgiver både artikler skrevet af journalister og forskere. Når forskere står bag, er artiklerne mærket op som ’Forskerne formidler’. Er du forsker, og vil du gerne formidle populært til den brede befolkning, kan du også blive skribent. Forskerartikler bliver udgivet takket være støtte fra vores partnere: Lundbeckfonden, Danmarks Grundforskningsfond, Aalborg Universitet, Roskilde Universitet, Syddansk Universitet, Arctic Hub og Region Hovedstaden. Videnskab.dk's redaktion prioriterer indholdet og styrer de redaktionelle processer, uafhængigt af partnerne.

Turister i Danmark skal have mere value-for-money

Den nyeste forskning viser at værdiskabelsen og produktiviteten kan øges i mange turistvirksomheder. Det kræver imidlertid nytænkning af kundemøderne i mange turistvirksomheder og et opgør med vanetænkning.

Den service man får, for eksempel i receptionen på hotellet, er oftest stort set den samme lige meget hvilket hotel (af en vis standard) man tjekker ind på. Der opstår derfor et paradoks: turisten søger oplevelser, men får som oftest en traditionel funktionel service, der er standardiseret og ens for alle.
(Foto: Shutterstock)

Annonce: