Annonceinfo

Træn som OL-atleterne

På LiveScience.com kan man finde en træningsplan, der følger disciplinerne i de Olympiske Lege. Så når svømmerne svømmer, skal man også selv svømme. 

En ekspert fra Cleveland, Mike Soster, der er træner og certificeret specialist i at forbedre ydeevne, har samlet de sportsgrene, alle kan være med i, og som giver det største kalorietab:

Svømning (starter 28. juli): Begynd med en let opvarmning med to banelængder ved lav intensitet. Sæt så tempoet i vejret og tag fire banelængder af medley, rygsvømning og brystsvømning for at få gang i alle de store muskelgrupper. Gentag cyklussen i 30 minuter. Kalorier forbrændt: 212

Cykling (starter 29. juli): Når cykel-kvinderne i OL krydser målstregen, kan du passende hoppe på din cykel og tage dig en intens cykeltur. Find en rute på cirka 16 kilometer med nogle niveauforskelle, så du bliver tvunget til skiftevis at sidde ned og stå op i sadlen. Kalorier forbrændt: 292

200 meter sprint (starter 8. august): Mike Soster anbefaler, at man kombinere en let løbetur med sprint. Start med at varme lidt op; det er vigtigere, når man sprinter, end ved alle andre fysiske udfoldelser. Afmål så en afstand på cirka 30 meter mellem to kegler eller lygtepæle. Sprint mellem keglerne, og hold så pause i tre gange den tid, det tog dig at sprinte - og sprint så igen. Fortsæt indtil du har sprintet 15 gange. Kalorier forbrændt: 215

Fem kilometer løb (starter 10. august): Det kan være hårdt at løbe fem kilometer i træk, så Mike Soster anbefaler, at man løber i intervaller af fem-ti minutter, inden man går i to minutter. Det er samtidig kendt for at være en bedre metode til at nedbringe vægten end træning i et støt tempo.

De Olympiske Lege slutter 12. august.

Læs også: Løb giver dig fem ekstra leveår

Af Jeppe Wojcik

Annonceinfo
 

Det læser andre lige nu

Annonceinfo