Blogging øger medarbejdernes engagement
Kilde: 
29 marts 2011

Er blogging ved at være en gammel nyhed? Ikke ifølge den første danske undersøgelse af virksomhedsblogging. Resultaterne viser, at blogs indeholder mange oversete kvaliteter for medarbejdere og virksomhed.

Virksomhedsblogs har altid levet en anonym tilværelse blandt danske virksomheder. Men nu dokumenterer den første danske undersøgelse af virksomhedsblogging set fra medarbejdernes synspunkt, at en blog øger medarbejdernes engagement i virksomheden.

Annette Agerdal-Hjermind fra Business and Social Sciences ved Aarhus Universitet har i forbindelse med sit ph.d.-projekt undersøgt brugen af blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen, som startede med at blogge tilbage i 2005. Hun har blandt andet interviewet 25 af de medarbejdere fra styrelsen, som skriver på bloggen, der i dag har 8000-9000 læsere om måneden.

Ovenstående er udvalgt og resumeret af Videnskab.dk, men redaktionen har ikke udført selvstændig research. Gå til den oprindelige kilde for flere detaljer.